Infolinia: 801 61 62 61 | 794 464 464 | 12 631 38 30 Live chat: porozmawiaj z konsultantem
  •  

    Miejsce użytkowania:
    * nie wybrano

  •  

    Przeznaczenie do druku:
    * nie wybrano

Krok   Potrzebuję drukarki:
  • Producent urządzenia:

    * nie wybrano

    Brother Canon Dell Dymo Epson HP Konica-Minolta Kyocera-Mita Lexmark Nashuatec Oki Panasonic Philips Ricoh Sagem Samsung Xerox Zebra 
  • Seria urządzenia:

    * nie wybrano

  • Model urządzenia:

    * nie wybrano

Zobacz

Walentynki na plaży - konkurs Centrum Druku

KONKURS ZAKOŃCZONY!!!

WYNIKI KONKURSU: 

Konkurs - Paryż dla Pary
Konkurs - Paryż dla Pary
Konkurs - Paryż dla Pary
Konkurs - Paryż dla Pary

Ważne linki:

Galeria konkursowa na facebook.com

Grafiki konkursowe prosimy wysyłać na adres e-mail: konkurs@centrumdruku.pl

REGULAMIN KONKURSU "WALENTYNKI NA PLAŻY"

§ 1. Postanowienia ogólne

1. Konkurs prowadzony jest pod nazwą „Walentynki na plaży” (i zwany będzie w dalszej części niniejszego Regulaminu „Konkursem”).

2. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) jest dokumentem zawierającym zasady i warunki uczestnictwa w Konkursie.

3. Konkurs organizowany jest przez firmę Centrum Druku sp.j. z siedzibą w Krakowie przy ul. Czarnowiejskiej 43 (zwaną dalej "Organizatorem"). UWAGA! Organizatorem konkursu nie jest serwis Facebook.

4. Konkurs prowadzony jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, za pośrednictwem serwisu społecznościowego www.facebook.com.

5. Uczestnikiem Konkursu (dalej "Uczestnik") może być pełnoletnia osoba fizyczna, mająca miejsce stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
Osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Konkursie za pisemną zgodą przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego. Zgoda powinna również obowiązywać na postanowienia niniejszego Regulaminu.

6. Użytkownik - użytkownik serwisu społecznościowego www.facebook.com posiadający aktywne konto na tym serwisie.

7. Udział w Konkursie jest dobrowolny i nieodpłatny.

8. Konkurs prowadzony jest od dnia 01 lutego 2019 od godziny 12:00 do dnia 13 lutego 2019 r. do godziny 23:59. Grafiki złożone po tym terminie nie będą brane pod uwagę.

9. Rozstrzygnięcie Konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi 14 lutego 2019 r. do godziny 14:00.

10. W stosunku do Uczestników Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 Kodeksu cywilnego za wykonanie oznaczonych w Regulaminie czynności.

§ 2. Zasady Konkursu

1. Uczestnikiem Konkursu może być, z zastrzeżeniem § 1 pkt. 5 Regulaminu, Użytkownik serwisu społecznościowego www.facebook.com posiadający aktywne konto na tym serwisie.

2. Z udziału w Konkursie wyłączeni są pracownicy Organizatora oraz pracownicy podmiotów działających na zlecenie Organizatora w zakresie obsługi Konkursu oraz ich małżonkowie, powinowaci w linii prostej pierwszego stopnia, krewni w linii prostej i bocznej do drugiego stopnia.

3. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest: 

a) przesłanie - na e-mail konkurs@cd2.pl - zdjęcia lub grafiki związanej z Walentynkami.

b) w e-mailu prosimy podać następujące dane: imię i nazwisko autora grafiki, wiek, link do profilu facebook, o którym mowa w § 1 pkt. 6 Regulaminu;

c) nazwa pliku przesyłanego pliku powinna być określona w następujący sposób: tytuł grafiki, imię i nazwisko autora, np.: Walentynkowa kolacja; Jan Kowalski.
W tytule grafiki dopuszcza się umieszczenie pseudonimu artystycznego.

4. Przesłane do Konkursu pliki:

a) nie mogą zostać wykonane w warunkach studyjnych;

b) nie mogą naruszać prawa, o czym mowa w § 2 pkt. 7 i 8 niniejszego Regulaminu;

c) pliki należy zapisać w formacie JPG. Dłuższy bok grafiki powinien mieć minimum 1600 pikseli;

d) nie mogą być wcześniej nagradzane w żadnym innym konkursie.

5. Jeden Uczestnik może przesłać w ramach Konkursu jedną grafikę, o którym mowa w § 2 pkt. 3 niniejszego Regulaminu.

6. Organizator zamieści grafikę w serwisie facebook na profilu Centrum Druku (http://www.facebook.com/CentrumDruku). 

7. Organizator zastrzega sobie prawo do niezamieszczenia grafik i tym samym niedopuszczenia Uczestnika do udziału w Konkursie, jeżeli grafiki nie spełniają ustalonych w § 2 oraz w § 3, pkt. 2 Regulaminu kryteriów oraz naruszają prawa, o czym mowa w w § 2 pkt. 8 niniejszego Regulaminu

8. Grafiki przesyłane na Konkurs nie mogą naruszać prawa, w tym:

a) dóbr osobistych osób trzecich;

b) ogólnie przyjętych norm obyczajowych, a w szczególności zawierających treści powszechnie uznawane za wulgarne i obraźliwe, treści pornograficzne, erotyczne, obsceniczne, obrażające uczucia innych osób, w tym również uczucia religijne;

c) nie mogą zawierać treści rasistowskich ani przedstawiać przemocy;

d) nie mogą naruszać prawa do prywatności, zawierać materiałów chronionych prawami wyłącznymi (np. prawami autorskimi) bez zgody uprawnionych.

9. Przesłanie przez Uczestnika grafiki, o której mowa w § 2 pkt. 3 i 4 Regulaminu, jest równoznaczne: 

a) z wyrażeniem przez Uczestnika zgody na warunki Konkursu zawarte w niniejszym Regulaminie;

b) z wyrażeniem przez Uczestnika zgody na umieszczenie grafiki oraz imienia i nazwiska autora, a także tytułu grafiki w serwisie www.facebook.com na profilu Centrum Druku;

c) z potwierdzeniem przez Uczestnika, że prawa autorskie do przesłanej grafiki przysługiwały mu w chwili publikacji w zakresie pozwalającym na ich wykorzystanie zgodnie z niniejszym Regulaminem;

d) z wyrażeniem przez Uczestnika zgody na przesłanie przez Organizatora wiadomości e-mail lub wiadomości wysłanej za pośrednictwem serwisu facebook w razie uzyskania wyróżnienia w Konkursie, na umieszczenie jego danych (imię i nazwisko, link do profilu Użytkownika na facebooku), o czym mowa w § 3 pkt 9 Regulaminu w informacji o rozstrzygnięciu Konkursu na profilu Centrum Druku.

§ 3. Rozstrzygnięcie Konkursu i przyznanie nagród

1. Na czas trwania Konkursu Organizator powoła komisję nadzorującą przebieg konkursu w celu zapewnienia prawidłowej organizacji, przebiegu i rozstrzygnięcia Konkursu zgodnie z zasadami ustalonymi niniejszym Regulaminem. W skład Komisji Konkursowej wejdą osoby delegowane przez Organizatora w liczbie 3.

2. Kryteria oceny grafik
Podmioty odpowiedzialne za ocenę grafik o czym mowa w § 3 pkt 1, 3, 4 Regulaminu, dokonają po zakończeniu Konkursu oceny grafik biorąc pod uwagę następujące kryteria:

a) Kompozycja grafiki - kadrowanie, kompozycja sceny.

b) Technika - sprawne użycie narzędzi do tworzenia grafik oraz dostępnego oprogramowania.  

c) Artyzm - wyczucie artystyczne.

d) Koncepcja - pomysł na grafikę, uchwycona chwila, oryginalność.

e) Emocje - to co grafika będzie potrafiła przekazać za pomocą obrazu. Uczucia i emocje, które będą wypływały z danej pracy będą oceniane pod względem siły z jaką wpływają na oglądającego.

Podmioty odpowiedzialne za ocenę grafik, o czy mowa w §3, pkt 3, 4 i 5 Regulaminu, będą dokonywały wyboru grafiki.

3. Do rozstrzygnięcia Konkursu Organizator powoła Jury, odpowiedzialne za wyłonienie zwycięzców konkursu. Uczestnik, który jest autorem zwycięskiej grafiki otrzyma Nagrodę Główną. Grafiki, które otrzymają wyróżnienie za 2 i 3 miejsce w konkursie otrzymają nagrody specjalne, o których mowa w § 3, pkt 5.

4. Komisja Konkursowa Organizatora będzie odpowiedzialna za wybranie 3 grafik, które zostaną nagrodzone.

5. Uczestnikom, którzy są autorami wybranych grafik, przysługuje prawo do nagrody, z zastrzeżeniem § 8 pkt. 7 i § 4 pkt. 1 Regulaminu:

a) Uczestnik Wyróżniony Nagrodą Główną, którego grafika została wybrana przez Jury, o czym mowa w § 3 pkt 2 i 3 Regulaminu, otrzymuje Nagrodę Główną, którą stanowi wycieczka: "Sherwood Dreams" Riviera Turecka dla dwóch osób (wylot 2.03.2019 z Katowic, przylot 10.03.2019 r. do Katowic) o wartości rynkowej 2984 zł. Uczestnicy wyróżnieni Nagrodą Główną powinni posiadać paszport ważny min. 6 miesięcy od daty powrotu oraz ważną wizę, którą wyrobić można przez stronę www.evisa.gov.tr/pl/
Ze względu na fakt, że wartość Nagrody Głównej przekracza kwotę 760 zł, Uczestnik Wyróżniony Nagrodą Główną jest zobowiązany przekazać 10% podatku (zgodnie z art. 30 ust.1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) na rzecz Organizatora konkursu jako płatnika podatku. Nagroda Głowna zostanie przekazana wyłącznie w przypadku potwierdzenia wpływu na konto Organizatora wpłaty kwoty stanowiącej 10 % wartości nagrody do 21.02.2019 r. Uczestnik Wyróżniony Nagrodą Główną zobowiązany jest do podania Organizatorowi adresu zameldowania, numeru NIP i PESEL, niezbędnych do rozliczenia przez Organizatora podatku z Urzędem Skarbowym. W przypadku kiedy wyróżniony Uczestnik jest osobą niepełnoletnią, wówczas nagrodę główną odbierają Rodzice lub opiekunowie prawni. 

b) Uczestnik Wyróżniony Nagrodą za drugie miejsce w konkursie otrzyma Walizkę podróżną ufundowaną przez firmę Centrum Druku.

c) Uczestnik Wyróżniony Nagrodą za trzecie miejsce w konkursie otrzyma Etui/pokrowiec podróżny na koszule i krawaty ufundowane przez firmę Centrum Druku.

6. O przyznaniu Nagród wyróżnieni Uczestnicy zostaną powiadomieni w dniu rozstrzygnięcia Konkursu, wskazanym w § 1 pkt 9 oraz w § 3 pkt 9 Regulaminu - przez Organizatora e-mailem lub wiadomością wysłaną za pośrednictwem serwisu http://www.facebook.com.

7. Warunkiem odebrania nagrody jest przedstawienie Organizatorom Konkursu oryginału grafiki.

8. Informacja o rozstrzygnięciu Konkursu zostanie opublikowana na stronie serwisu społecznościowego http://www.facebook.com/CentrumDruku do 14 lutego 2019 r. Informacja będzie zawierała:

a) listę wyróżnionych Uczestników Konkursu (imię i nazwisko, link do profilu Użytkownika na portalu facebook);

b) grafiki, która została wyróżniona w Konkursie.

9. Wyróżniony Uczestnik zobowiązany jest w ciągu 2 dni od daty otrzymania wiadomości o przyznanej Nagrodzie, o której mowa w § 3 pkt 6, przesłać wiadomość e-mail zawierającą informacje niezbędne do wysłania nagrody.

a) imię i nazwisko; 

b) adres korespondencyjny;

c) zgodę na przetwarzanie danych osobowych o treści: "Na podstawie art. 7 ust. 1 RODO oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Centrum Druku sp.j. z siedzibą w Krakowie (30-054 Kraków), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000493436, moich danych osobowych w celu przeprowadzenia konkursu Walentynkowego. Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO.” pod rygorem wykluczenia z Konkursu i utraty uprawnień do nagrody.

10. W przypadku wykluczenia  wyróżnionego Uczestnika z Konkursu Organizator zastrzega sobie prawo do przeniesienia uprawnień do nagrody na kolejnego Uczestnika, którego grafika zostanie wybrana w trybie, o którym mowa w § 3 pkt 2, 3, 4 i 5 Regulaminu. Postanowienia Regulaminu dotyczące wyróżnionych Uczestników stosuje się odpowiednio.

11. Nagrody zostaną przesłane indywidualnie do każdego z wyróżnionych Uczestników za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innej firmy spedycyjnej. Organizator nie ponosi również odpowiedzialności za jakość usług świadczonych przez Pocztę Polską i przez firmy spedycyjne.

12. Wyróżnionemu Uczestnikowi nie przysługuje prawo żądania wymiany Nagrody na ekwiwalent pieniężny, jak również nie przysługuje prawo przeniesienia na osobę trzecią roszczenia o wydanie Nagrody.

§ 4. Wykluczenie z uczestnictwa w Konkursie

1. W przypadku gdy:

a) Uczestnik nie posiada praw autorskich do zamieszczonej przez siebie grafiki;

b) Uczestnik nie spełnia warunków uczestnictwa w Konkursie określonych w Regulaminie, w szczególności w § 1 pkt 5 i § 2;

c) Uczestnik podał nieprawdziwe lub niekompletne dane niezbędne do przyznania Nagrody, o której mowa § 3 pkt 6 i 9;

d) Uczestnik nie prześle niezbędnych danych do przekazania nagrody w terminie, o którym mowa w § 3 pkt 9 niniejszego Regulaminu;

e) Uczestnik nie wpłaci należnego podatku, o czym mowa w § 3 pkt 5a niniejszego Regulaminu;

f) Uczestnik podjął inne działania sprzeczne z postanowieniami Regulaminu
Organizator zastrzega sobie prawo wykluczenia ze skutkiem natychmiastowym Uczestnika z udziału w Konkursie, jak również odmowy przyznania Uczestnikowi Nagrody.

§ 5. Reklamacje

1. Reklamacje Uczestników związane z przebiegiem Konkursu mogą być składane przez Uczestników e-mailem w terminie 15 dni od daty rozstrzygnięcia Konkursu, wskazanej w § 1 pkt 9 oraz w § 3 pkt 9 Regulaminu , na adres e-mailowy Organizatora: marketing@cd2.pl.

2. Każda reklamacja powinna zawierać: a) imię i nazwisko Uczestnika zgłaszającego reklamację b) nickname, którym Uczestnik posługuje się na facebooku, c) dane Uczestnika (adres korespondencyjny, e-mail, telefon), d) opis reklamacji.

3. Reklamacje spełniające wymogi określone w §5 pkt.1 oraz w §5 pkt.2, będą rozpatrywane w ciągu 7  dni roboczych od daty otrzymania reklamacji. Uczestnik, który złożył reklamację, zostanie powiadomiony drogą e-mailową o jej rozpatrzeniu najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych od daty rozpatrzenia reklamacji.

4. Organizator zastrzega sobie prawo do nierozpatrzenia reklamacji zgłoszonych po terminie, o którym mowa w §5 pkt 1, jak również reklamacji niespełniających kryteriów wskazanych w §5 pkt 2.

5. Odpowiedzialność Organizatora ograniczona jest względem Uczestnika – w zależności od konkretnego przypadku - do wysokości wartości Nagrody, o której mowa w § 3 pkt 5.

§ 6. Dane osobowe

1. Administratorem przekazywanych nam danych osobowych jest Centrum Druku sp.j. z siedzibą w Krakowie (30-054), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000493436. Obowiązek ten wynika z przepisów o ochronie danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – RODO. 

2. Dane osobowe Uczestników wyróżnionych w Konkursie, zgodnie z § 3 Regulaminu, przetwarzane będą przez Organizatora w celu komunikacji z wyróżnionymi Uczestnikami, przesłania nagrody oraz prezentacji wyników konkursu (imię i nazwisko).

3. Przetwarzanie danych osobowych obejmować będzie :
a) następujący zakres danych: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, wizerunek, nickname Użytkownika portalu facebook, adres e-mail. 
b) następujący zakres czynności : przetwarzanie i zabezpieczenie danych osobowych.

4. Dane osobowe podawane są przez Uczestników dobrowolnie, a Uczestnicy mają prawo wglądu do treści danych, ich poprawiania oraz żadania zaprzestania ich przetwarzania. 

 

5. Przesłanie przez Uczestnika grafiki, o której mowa w § 2 pkt 3 i 4 Regulaminu, jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem warunków niniejszego Regulaminu oraz z wyrażeniem przez Uczestnika zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z formułą: „Na podstawie art. 7 ust. 1 RODO oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora, którym jest Centrum Druku sp.j. z siedzibą w Krakowie (30-054 Kraków), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000493436, moich danych osobowych w celu przeprowadzenia konkursu Walentynkowego. Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO.

6. Uczestnik jest zobowiązany do informowania Organizatora e-mailem o każdej zmianie udostępnionych Organizatorowi danych osobowych Uczestnika w okresie trwania Konkursu i w terminie do 14 dni od jego rozstrzygnięcia. W przypadku niepowiadomienia o zmianie danych Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu Nagrody lub niedostarczenie Nagrody wynikłe ze zmiany danych Uczestnika, o których Uczestnik nie powiadomił Organizatora w terminie.

§ 7. Prawa autorskie

1. Przesłanie grafiki, o której mowa w § 2 pkt 3 i 4 Regulaminu, jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorowi przez Uczestnika nieodpłatnej i bezterminowej licencji obejmującej rozpowszechnianie zamieszczonego na profilu Centrum Druku grafiki przez jego publikację na stronie http://www.facebook.com/pages/Centrum-Druku, oraz na stronie głównej Organizatora.

2. Przesłanie grafiki, o której mowa w § 2 pkt 3 i 4 Regulaminu, jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Uczestnika, że przysługują mu prawa autorskie do grafiki w zakresie pozwalającym na ich wykorzystanie w sposób określony niniejszym Regulaminem, a także – jeżeli dotyczy – że Uczestnik jest uprawniony do wykorzystania wizerunków osób widocznych na opublikowanej grafice, a w szczególności uzyskał, o ile to konieczne, zgodę tych osób na wykorzystanie ich wizerunków.

3. W przypadku wystąpienia przeciwko Organizatorowi przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi lub związanymi z naruszeniem jakichkolwiek przysługujących jej praw własności intelektualnej przez zamieszczoną grafikę lub jej  wykorzystanie, w szczególności jej majątkowych lub osobistych praw autorskich lub prawa do wizerunku, Uczestnik zobowiązuje się do ich zaspokojenia i zwolnienia Organizatora od obowiązku wszelkich świadczeń z tego tytułu. W przypadku dochodzenia na drodze sądowej przez osoby trzecie roszczeń wynikających z powyższego tytułu przeciwko Organizatorowi, Uczestnik zobowiązuje się do przystąpienia do procesu po stronie Organizatora i podjęcia wszelkich czynności w celu jego zwolnienia od udziału w sprawie.

§ 8. Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin jest dostępny na profilu Centrum Druku na portalu facebook http://www.facebook.com/CentrumDruku oraz w siedzibie Organizatora.

2. Prawa i obowiązki Organizatora i Uczestników określone są wyłącznie w niniejszym Regulaminie oraz w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa. Wszelkie informacje o Konkursie dostępne w materiałach reklamowych mają jedynie charakter informacyjny. 

3. W kwestiach nie objętych postanowieniami niniejszego Regulaminu, stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego.

4. Wszelkie spory związane z realizacją Konkursu, których strony nie zdołają rozstrzygnąć polubownie, podlegać będą rozpoznaniu przez sąd właściwy dla miejsca siedziby Organizatora.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany bądź uzupełnienia warunków Konkursu i treści niniejszego Regulaminu lub przerwania Konkursu w dowolnym czasie, bez podania przyczyny, o czym niezwłocznie powiadomi Uczestników Konkursu na profilu Centrum Druku na portalu facebook. Każda ewentualna zmiana Regulaminu będzie obowiązywać od chwili jej opublikowania na profilu Centrum Druku na portalu facebook.

6. Organizator ani inne podmioty działające na zlecenie Organizatora w zakresie obsługi Konkursu, nie ponoszą odpowiedzialności za błędy i uchybienia innych podmiotów (np. firmy spedycyjnej, poczty, operatorów sieci telefonicznych i internetowych). Organizator oraz inne podmioty działające na zlecenie Organizatora w zakresie obsługi Konkursu nie ponoszą odpowiedzialności, jeśli na skutek działania sił wyższych (np. klęski żywiołowej, zamachu terrorystycznego lub jego groźby) nie będzie mógł wywiązać się z całości lub części obowiązków nałożonych na niego Regulaminem.

7. Organizator ma prawo zapobiegać wszystkimi możliwymi metodami, nie naruszając obowiązującego prawa, próbom nieuczciwego uzyskania Nagród. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji, czy wytypowany do nagrody Uczestnik spełnia warunki określone w Regulaminie i podjęcia działań, o których mowa w § 4 pkt. 1 Regulaminu.

8. Organizator ani inne podmioty działając na zlecenie Organizatora w zakresie obsługi Konkursu nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za powstałe szkody spowodowane podaniem przez Uczestnika nieprawdziwych danych, bądź innego typu nieprawidłowości po stronie Uczestników.

9. Niniejszy Konkurs nie łączy się z innymi promocjami. 

Ważne! Strona internetowa Centrum Druku stosuje pliki cookies, tzw. ciasteczka, są one wymagane do poprawnego jej funkcjonowania. Aby aktualizować wybór dodatkowych usług korzystających z ciasteczek, kliknij wybierz zgody lub dowiedz się więcej na temat cookies i naszej polityki prywatności.
Informujemy, że z dniem 29 lutego 2020 r. administratorem danych osobowych w naszym sklepie jest Centrum Druku AM Stachura sp.k. z siedzibą w Krakowie (30-054), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000830855. Twoje dane przetwarzane będą w celach związanych z obsługą zapytań i realizacją zamówień zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – RODO.